måndag 1 juni 2009

To Bale or not to Bale

Den nya fighten har gett mig oändlig mängd med underhållning så här på morgonkvisten och jag måste tillstå att jag inte haft så här trevligt en måndagsmorgon sen Who would you not kick out of bed! Att bild-googla Christian Bale har sina förtjänster (om smaken är som min) men när man hittar en jämförelse mellan Christian Bale och Grodan Kermit - ja, då är dagen gjord. Kolla in själva!
Nå, det här är inte så osammanhängande som det först verkar. Vi ska gå och se Terminator Salvation på onsdag och började prata om vilken Bale som skulle klå de andra Bale(-arna, -s, -sarna?) Vi kom inte överens och nu får ni vara med och bestämma. Så:

Who would win in a fight?

Bruce Wayne / Batman (Batman Begins/The Dark Knight)
Multimiljonär med en hemlig identitet i källaren. Coola bilar, tuff utrustning, raspig röst och hjältekomplex.


Patrick Bateman (American Psycho)
Visitkortsfetischist, massmördare och börsmäklare. Hänsynslös och fåfäng.








John Connor (Terminator Salvation)
Mänsklighetens räddare med möjlighet att resa i tiden. Vän med maskiner, fiende till maskiner.


John Preston (Equilibrium)
Känslolös mördare åt staten med den snyggaste pistolkatan i filmens historia. Estetiskt tilltalande och så småningom en god far.






Alfred Borden (The Prestige)
Illusionist med ett ess i rockärmen och en oväntad sida av sin person.




/Nene Bale

... och den här typen av upplägg är ju en guldgruva för kommande omröstningar!!
fnissar Karin

10 kommentarer:

katafon sa...

Jum-Jum i Mio min Mio då?

Fia sa...

Damn!! Jag skulle just säga det! ;)

Nene sa...

Jum-Jum har ju inget att sätta upp mot de här andra Balearna! Inte i en fajt i alla fall. Till och med Amled skulle få stryk!

Tomb sa...

Bruce Wayne kan inte vinna.. Han har ju dött.. Fast han kommer ju gå med i Black Lantern Corp nu.. Så hmm.. Zombie Bruce Wayne kanske ändå..

Gunnar sa...

Risken blir att man påverkas av att vilja rösta på vilken film som är bäst... men jag inbillar mig att jag står över sånt och röstar på Borden. Det är säkert bara en slump att den filmen är bäst också.

Och Bruce Wayne är inte död! Jag vägrar acceptera när Morrison tillåts föra sånna galenskaper. Den dag Wayne dör måste det vara Jokerns förtjänst!

Tomb sa...

Gunnar: Han är ju så gott som bekräftat död. I alla fall hans kropp.. Black Mask tuggade på honom och satt en black lantern ring på liket.

Tomb sa...

Black Hand menar jag förstås.

Nikst sa...

Ja har man inte sett Equlibrium så kan man inte veta det, men John Preston som Bale spelar i den filmen skulle klå samtliga andra karraktärer! Han är för snabb (då menar jag riktigt jä*** snabb) och för skicklig för alla andra. Näej, för er som inte sett den, se den, mycket bra film. Batman sorry, han är bra på kampsport, men John Preston kan kampsport MED vapen och är som sagt brutalt snabb, skulle vara the end of Batman om de mötes.

Nu lät man lite som en nörd men det får man väll stå ut med =P

Nene sa...

Ja, Preston rockar!

Andreas sa...

Observera att det är ett ynka litet "e" som skiljer "Bateman" från "Batman". Och vad kan vi då säga om det?

Jo, naturligtvis att innan Bruce Wayne kom till insikt och blev sadistisk brottsbekämpare så uppehöll han sig i New York och försökte driva sin fars företag under falskt namn, och var rätt och slätt sadist.

Jag vill alltså mena att alternativ ett och två i själva verket är samma sak.