måndag 18 augusti 2008

Istället för OS - Segling

Idag befinner vi oss ute till havs. Er hängivna kommentator sitter på en drake för att med god utsikt kunna följa regattan när den väl sätter av över vågorna. I väntan på startskottet har jag många fina skepp att sucka över.


The Black Pearl, The Unwelcome Stranger, The Jolly Roger och The Revenge verkar litet lätt ostadiga i the salty brine? För mycket mod igårkväll för de tappra piraterna, kanske? Men det är inte min plats att spekulera. I vilket fall som helst är det fasligt imponerande skepp.












Skeppet Argo, Vivacia, Enhörningen och Flygande Holländaren brassar segel och skalkar luckor för fulla muggar.
















Piraterna sätter av! Och där gick startskottet! De ärligare skeppen sätter efter. Black Pearl och Unwelcome Stranger i täten. Enhörningen börjar beskjuta piraterna - Jolly Roger tappar fart när de skjuter tillbaka men de andra ökar farten istället och drar ifrån eldstriden.

Argonauterna ror så de blir blå. Flygande Holländaren väjer av och stävar söderut - mot Godahoppsudden, gissar jag... Vivacia fnissar nöjt när hon seglar förbi Revenge men matchen står obestridligen mellan Kapten Sparrow och Kapten Blastside.

Jag bestämmer mig genast för att fuska: styr draken neråt och enleverar Kapten Jack. Han skulle väl ändå blivit diskad för tjuvstarten? Den regeln gäller inte pirater? Aj då. Men grattis, Piratica! Och grattis mig!




















/Cap'n Karin Sparrow

Inga kommentarer: