måndag 1 februari 2010

Släpp svensk fantasy loss, det är vår!

Kabusa har nu tillkännagett namnet på sitt fantasyförlag - Styx!
Vi gratulerar både Kabusa och de fem vinnarna som får var sitt presentkort på 1000 kronor i våra butiker. Dessa är;
Ola Kronberg
Henrik Lindén
Mia Svensson
Markus Blom
Gustaf Ekdahl

Gratulationer är även på plats för de två första författarna som kommer ut på Styx i maj - vår egen Nene Ormes med Udda verklighet och Lise Bidstrup med Spiralportens väktare.

/Stolt medarbetare Lina

11 kommentarer:

Snöfrid sa...

Grattis till vinnarna! Sorgligt nog var inte jag en av dem... men men, gillar verkligen namnet :)

Och jag visste inte att Nene har gett ut en bok?! Jag vill, vill, VILL läsa den!! Verkar ju helspännande, och kul med en fantasy som utspelar sig i Malmö ^^

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Boken kommer ut i maj, och den kommer såklart finnas i butik så fort den kommer från tryckpressen! Det är inte ofta man kan få en autograf i ens bok medan man köper den.

Fia sa...

Hurra, hurra! =)

Nikst sa...

@SF bokhandeln: Om man bor i Stockholm då? =)

Tomb sa...

Men titta! Nene har ju Russel på sitt omslag!

Tomb sa...

..och fint att de valt att trycka just en urban fantasy bok. Jag skrev nämligen i mitt bidrag att jag ville se mer sådant från svenskar.

Nene sa...

Tomb: Heh. I whish. Nej, det ska nog vara en skata (säger hon som kan innehållet).
Och jo, jag är sjukt stolt över mitt förlag som vågar satsa på fantsy, skräck, övernaturlig romans och sf när det är så ont om det på svenska. Och att urban fantasy får leda paraden gör mig förstås mycket glad. =)

Tomb sa...

Antar du inte fick välja hur omslaget skulle se ut? Tycker inte det står ut bland tidigare böckers omslag så mycket.

Finns det något datum på när den kommer ut?

Nene sa...

Tomb: Menar du alla böcker ever, alla böcker på Kabusa eller vad? Själv tycker jag att det är ett supersnyggt omslag, men nej, jag har inte fått välja. Kolla in debutantbloggen.se om du vill läsa om mina författarvåndor. ;)

Tomb sa...

Fantasyomslag i stort. Fast visserligen är det ingen ryggtatueringen. :D

http://www.youtube.com/watch?v=AxSwr130ptw&feature=player_embedded

Ska spana in där!

Mia sa...

När skickas vinnarbeskeden ut då? Jag ser mitt namn, men om det faktiskt är jag som vunnit... *hoppas, hoppas, hoppas!*