tisdag 2 februari 2010

Wuv. Twu wuv. (Semifinal 2)

Ianto & Captain Jack vann semifinal 1 - förstås. Han & Leia och Westley & Buttercup är med och slåss om finalplatser - beroende på hur det går den här veckan, och i kommande semifinal 3.

Twu wuv är ju inte alltid samma sak som happiwy evew aftew... Men nu får de här paren sina 15 minuter, front & centre. Heat 2:

Who would win in a kissing contest?

Captain Jack Harkness & Captain Jack Harkness
There were angels dancing at the Ritz.
Svaret på frågan: "Vad är bättre än en Captain Jack?"


Buffy & Angel
Öden, själar, kakdeg, and all that jazz.








Stålis & Lois Lane
Ett av historiens mesta on-again-, off-again-par.








Mulder & Scully
Om de någonsin hånglade (?) så blev det inte långvarigt. Vi gissar att de har mycket att ta igen.






Xena & Gabrielle
... har också mycket att ta igen?






Robin & Marian
And who might you be, with the exceptionally large feather in your hat?
Flynn & de Havilland, Connery & Hepburn, Elwes & Yasbeck, Crowe & Blanchett, välj själv!


Jack & Sally
And will we ever / End up together?

9 kommentarer:

Momiji sa...

Det är ju så många bra par att välja emellan. Jag vill ha flervalsfrågor!

Tålmannen sa...

*rodnar*!

Muffins sa...

Cpt Jack och cpt Jack? Äger fortfarande ut dem andra dock :P

Captain Fluffles sa...

Kan vi inte bara få rösta på Captain Jack and be done with it?

Det spelar ju egentligen ingen roll vem det är han kysser...

Snöfrid sa...

Har inte sett avsnittet där Cpt Jack kysser Cpt Jack, men vad gör det för skillnad? Jag håller med Captain Fluffles, det spelar ingen roll vem Jack kysser ^^

Hade gärna sett Buffy med Spike förresten!

Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andreas sa...

Jaaa! Lycklig över att ha blivit hörsammad i min förra request gör jag genast en ny: Niel & Amanda!!! Det är faktiskt de enda som har en chans mot Jack!

Jörgen sa...

Mulder och Scully fick ju faktiskt slaska mule några gånger.

Mackan sa...

Vet inte om jag har rätt när jag till och med påstår att Mulder och Scully fick någon slags barn?

Jag tycker att senaste filmen hintar om det? Jag kan dock (som vanligt) ha missförstått något.

Buffy's ligga-sked-med-Spike-i-väntan-på-Undergången är dock klassisk, så det är ett par som får min röst.

(Cpt Jack och Cpt Jack är romantiskt på ett alldeles för tjejigt sätt. Vi hårda, tuffa, kokosnötkillar (hårda och håriga utanpå, söta och fyllda med guck på insidan) letar efter mer traditionell romantik... To each his/her own, though...)