torsdag 9 februari 2012

De bästa filmerna någonsin?

För den som verkligen vill ha en utmaning: SFX håller just nu "The Biggest Goddamed Sci-Fi Movie Poll In The Galaxy". De har tagit fram en lista på 100 filmer inom science fiction, fantasy och skräck, och vill att folk väljer sina fem favoriter: de fem bästa filmerna inom våra genrer nånsin. Det är inte lätt ska jag säga. Tur att man får välja fem i allafall, så det börjar lätt med både Aliens och Blade Runner, men sen då? Kul att Låt den rätte komma in är med på listan, kan vi ju glädjas åt här från Sverige. Men när det nu är så många fantasyfilmer är jag lite purken över att Princess Bride inte är med.

Vilka fem väljer du?

4 kommentarer:

Anna sa...

fast det står ju att man kan lägga till filmer själv om man inte hittar sina favoriter på listan...

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Jo, jag såg det också sen :)

Hanna Persson sa...

Hejsan :)
Vi åkte förbi er affär idag och jag såg att ni har en Jack Skellington-docka i skyltfönstret och den vill jag ha ;) Haha, är den till salu?
Kram

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Hej Hanna!
Tyvärr - Jack är livstidsanställd här :)