torsdag 1 april 2010

Bunny!

Nu ha vi påsk här i vårt hus och det är dags att äta marsipanägg! Men - vem hoppas du kommer med påskäggen?

Påskharen
- kanske lite mindre galen nu när det inte är mars längre.






Miyamoto Usagi
- kanin-ronin, svärdsmästare.








Mördarkaninen i the Cave of Caerbannog
- med nasty pointy teeth!




Varulvskaninen
- göm era morötter! Åtminstone under fullmåne.




Hassel
- den modige, kloke ledaren av den långa flykten.






Snurre Sprätt
- även känd som Bugs Bunny i mer internationella kretsar. Ehh, what's up, Doc?







Roger Rabbit
- he makes me laugh.








Frank
- A storm is coming, Frank says...








Sleepybones & Lazyhead
- two billy sunnies who nake at woon, drink carrot tea and then go back to bed!




Glad påsk!













6 kommentarer:

Tanten sa...

Men han heter ju Marsharen! :'(

Captain Fluffles sa...

Min kompis har en Killer Rabbit handpuppet. Helt priceless, vi har haft en del Monty Python kvällar med den som hedersgäst.

Men Hassel! Åh, vad man älskade Den Långa Flykten när man var liten! Om jag fick välja en påskbunny så får det bli Hassel :)

Mackan sa...

Karin har ett rätt otäckt case av crazy eyes på bilden. Scaaaary. Note to self: acceptera aldrig godis från crazy eyed bunnies...

Den här omröstningen var svår annars, men det får bli Roger, tror jag...

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Tanten: Ja, det gör han! Tusan. Hade precis för mig att det var Påskharen. Kan det ha varit i en tidigare översättning?

Mackan: då ska du vara glad att det har blivit april! Tänk om det fortfarande hade varit mars ... craazy bunny ... =8)

Anonym sa...

Kan jag inte få ta den lilla sötnosen på sista bilden i stället? Vi kan dela ut ägg tillsammans ^^

Nathleeng sa...

Jag tar och röstar på Kaptenen-som-påskhare.