tisdag 3 november 2009

Tentakler vs clowner vs slayers.

Den episka episka fighten är avgjord, och jag kommer nu att använda en kliché. Är ni redo? Här kommer den: gammal är äldst. John Ronald Reuel Tolkien står ensam kvar efter sjuhärarslaget. Det är nog de där ettriga små hobbitarna, man vet aldrig var man har dem.

Tomb på Myskoteket kommenterade: "Det ska bli spännande att se Stephen King slåss mot Joss Whedon." Och jag tänkte: hell yeah! Men gammal kanske är äldst även här, så gamle H.P. får allt vara med och slåss också. (Det fanns många fler som ville vara med att slåss, men de blev tyvärr uppätna av uråldriga avgrundsmonster på väg till ringen.) Passar även utmärkt så här i Hallowe'en-tider och inför vår skräcklyrik-afton på onsdag!

Who would win in a fight?

H. P. Lovecraft.











Stephen King.











Joss Whedon.

6 kommentarer:

Gabi sa...

King är ju tyvärr vid ganska dålig hälsa nu, medan Joss ser liiite för snäll ut för att ha en sportslig chans...
Däremot tror jag starkt på en Odöd, Oändlig och Återuppstigen Lovecraft som kommer och mentalt slemmar ner motståndarens medvetande tills de vrider sig i krampaktiga ryckningar, snyftandes i fasansfullt vanvett...

Anonym sa...

Som Gabi sa!

Broman sa...

Vi får inte glömma att Stephen köpte bilen som körde på honom och totaldemolerade den. Jag säger inte att han skulle vinna, men jag tror att det finns mycket ilska och uppdämt raseri, vilande precis bakom de smala bågarna, och vad är bättre medicin mot galenskap än vrede?

Tomb sa...

King borde som sagt kunna använda sina många år av lagrad ilska för att få till riktiga hårda slag. Fast Whedon har ju sett alla sina Slayers slåss och kan nog deras moves. Samt att han faktiskt är riktigt bra på att dansa. ( http://www.youtube.com/watch?v=ycFqzNxiTwY )

Fast Lovecraft kan nog drömma dem alla till galenskap.

Därför får... Joss min röst! (annars kanske resten av hans fans dödar mig?)

Puffe sa...

Var är Poe, är min stora fråga. Det är ju hans 200-årsjubileum i år, så helt död kan mannen inte vara även om han ligger i någon bests mage.

Jörgen sa...

That is not dead which can eternal lie, and with strange aeons even death may die.

Så ja, att zombie-Lovecraft dyker upp och kickar ner alla posers kan vi gott räkna med.