tisdag 6 juli 2010

Mer blod och en efterlysning

Nu har vi fått in Tru:Blood i butiken igen! Blod överallt! Alla törstiga vampyrer kan andas ut. Och i samma anda har jag en efterlysning. Det är en liten snutt av dialog som jag minns någonstans ifrån, men inte vet varifrån. Och jag kanske minns delvis fel. Men jag gissar att åtminstone den ena personen är vampyr. Citatet:
"Bitter much?"
"Nah, I just nibbled her a little."
Det låter som att det skulle kunna vara Spike, men jag tror inte att det är det. Nån som vet var det kommer ifrån? Eller har jag bara drömt det?

/Kapten

10 kommentarer:

Jonet sa...

Det känns som en online comicstrip lite, vet att jag hört uttrycket och svaret förut men kan ha varit live...

Y-Oda sa...

Oj vad jag känner igen det där! hmm... måste tänka..

Anonym sa...

http://laziestgirlintown.blogspot.com/2008/06/sonar.html

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Lol, jag får mig själv citerad till mig själv :) Jag får väl börja tro att det är jag som myntat det? ...

Tomb sa...

Det är från Ugly Americans. Visste väl att jag hade hört det förut.

/ Tomb med lite hjälp från io9 vännerna.

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Men Ugly Americans är ju från i år ... Om jag citerade det redan 2008 måste jag ju ha fått det från nåt annat håll, och då citerar gissningsvis Ugly Americans samma källa. The plot thickens and the quest goes on!

Tomb sa...

Då var det nog du som kom på det!

Haha, ordverifieringen för denna kommentar heter Tweeling. En sådan varelse vill jag träffa på.

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Tweelings! :D

Jag är helt övertygad om att de som sitter och hittar på ordverifieringar har väldigt roligt, och antagligen en hemlig agenda... *vinkar till dem*

magnus sa...

Tror det är från Moonlight:
http://www.imdb.com/title/tt0955346/

Penniewise sa...

Är det inte Angel som säger det i nåt avsnitt av säsong 1 av Angel? Sträcksåg Angel nyss och det där citatet känns bekant... eller var det Spike...