torsdag 23 juli 2009

Inte Dance of Dragons, men nästan ...


Vi väntar fortfarande på nyheter om boken men här kommer lite godis om tv-serien i alla fall! Stockholms Gabriella uppmärksammade att castingen hade börjat för A Game of Thrones. Jag (som undviker GRRM:s blogg eftersom jag bara vill veta när det går bra i skrivandet) hade helt missat att de har castat en av mina favoriter som Eddard Stark - Sean Bean! Han var underbar som Boromir och inte alls fy skam som Sharpe. Det kan bara bli bra! (och om ni hellre vill ha länkar till filmerna och tv-serien än till bilder så ...)

En del av de andra rollerna är satta också, Tyrion är fantastiskt lyckad och jag är väldigt nyfiken på hur Jon Snow ska arta sig, och vi ser fram emot att se den fullständiga castingen. Mest ser jag fram emot Jamie. Förstås.

/Nene Lannister

Inga kommentarer: