fredag 1 maj 2009

En ny tidsålder börjar.

Entusiastiskt inspirerade av SciFi-Channels kreativa beslut att byta namn till Syfy presenterar vi nu vår egen stora satsning. Science Fiction-bokhandeln ska bli SF-bykhyndlyn!!

Vi ska effektivt och ambitiöst byta namn på alla våra hyllor, så att de blir mer coola och hippa: Fantasy blir Deckare. Science Fiction blir Självbiografier och Baserat-på-en-sann-historia. Skräck blir Självhjälpsböcker. Manga och Tecknade serier blir Humor och Presentböcker. Spel slutar vi med och ersätter det med mångfärgade gem. Filmer kommer vi ju att sälja mycket, mycket mer av nu efter Ipred-lagen och Pirate Bay-domen, så vi ska ha fullt sortiment av svenskproducerade komediserier, polisdeckare och såpoperor!


Hmm... Eller inte. "Maj, maj, måne, jag kan lura dig till Skåne!" (Andas!)

(Med tanke på att SF-bokhandeln, tack vare sin underbara, belästa och vetgiriga kundkrets, och sin underbara, belästa och vetgiriga personal, klarar sig finfint tack så mycket i dessa tider då mainstream-bokhandeln... erm... inte gör det... så tror jag nog att vi står fast vid att: vi vet bäst. Det är alltså fortfarande helt tryggt att låta sig luras till Skåne, och till Stockholm och Göteborg.)

/Cap'n Karin

5 kommentarer:

Nene sa...

Ja, för Sy-Fy-Bykhyndlyn vill vi verkligen inte blir ihopblandade med!

Fia sa...

Klart ni vet bäst, ni har ju den goda smaken av att vara SF-bokhandeln och därigenom min favoritbokhandel! Och min favoritbokhandel kan ju bara veta bäst. Sådeså. Logiken är ofelbar.

Urrk sa...

Klokt sagt Fia. Jag håller med.

Linnéa sa...

det känns skönt att veta att något är som det brukar, var ska jag annars köpa böcker?

Science Fiction-bokhandeln i Malmö sa...

Vi gillar ofelbar logik och smicker. =)