torsdag 22 januari 2009

It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must want to fight zombies.

Vi visste att det var något speciellt med familjen Bennet. Thursday Next och hennes litterära detektiver håller möten i deras salong, och nyligen trillade Amanda Price dit på TV. Och nu... och nu... Ja, alltså, kommentarer känns ganska överflödiga. Ladies and gentlemen, I give you:
Pride and Prejudice and Zombies features the original text of Jane Austen's beloved novel with all-new scenes of bone-crunching zombie action. As our story opens, a mysterious plague has fallen upon the quiet English village of Meryton—and the dead are returning to life! Feisty heroine Elizabeth Bennet is determined to wipe out the zombie menace, but she's soon distracted by the arrival of the haughty and arrogant Mr. Darcy. What ensues is a delightful comedy of manners with plenty of civilized sparring between the two young lovers—and even more violent sparring on the blood-soaked battlefield as Elizabeth wages war against hordes of flesh-eating undead. Complete with 20 illustrations in the style of C. E. Brock (the original illustrator of Pride and Prejudice), this insanely funny expanded edition will introduce Jane Austen's classic novel to new legions of fans.

Boken släpps i april. - Och finns nu att förhandsbeställa på er lokala SF-bokhandel!!! :)

/Karin Bennet

8 kommentarer:

Nene sa...

Vill ha! Vill ha! Vill ha!

Eller som katten säger "Hmmm that's more zombies than usual..."

katafon sa...

Redan förbeställd.

JAAAAAANES!

Maria sa...

Me wanna! Och det är faktiskt den första zombieboken jag känner begär efter...

Nene sa...

säger som katafon: JAAAANES!...

Sen har jag inte kunnat sluta tänka på vilka andra klassiker jag skulle vilja se med lite zombies i. Bröderna Karamazov? Processen? Borta med vinden? On the road?

Jag är i alla fall övertygad om att de alla skulle må bra av zombies....

katafon sa...

Bleak House By The Cemetary?

Tess Of The D'Übervamps?

Northanger Abbeynormal?

Nene sa...

"Abbeynormal" *asgarv*

Och om någon kunde poppa till Ulysses så skulle jag vara tacksam. Då kanske den gick att läsa.

Anonym sa...

Okej, nu dör jag.. Men ärligt talat, Northanger Abbey är väl skämtgotisk nog som den är? Tess Of The D'Übervamps - bwahahaha.

Anonym sa...

Den är helt fantastisk, ju! Jag bara måste ha.

Och, om det är nån som inte kan hålla sig från vår Jane och zombies, så har jag en länk som kan vara av glädje.

Derbyshire Writer's Guild anordnar varje Hallowe'en en skräck/gotik fest. Sök på Halloween challenge i deras databas så kommer det c:a 30 fic som alla utgår från Jane och innehåller element från skräckens värld.

Låt mig speciellt rekommendera In the Classical Style i vilken Mr Darcy har talang.

(Tack förresten för rekommendation av Firmin i eftermiddags. Toppen!)